‘Hulpschip naar Gaza had Al-Qaida huurlingen’

Israëlische inlichtingendienst constateert 40 passagiers van ‘hulpschip’ zonder identificatie, maar uitgerust met gevechtsuitrusting. Dat meldt Israel Today.

De Israëlische inlichtingendienst heeft woensdag tijdens een bijeenkomst van het veiligheidskabinet bekend gemaakt, dat de meeste personen, die maandag de Israëli’s aanvielen bij hun overval op het hulpschip Miva Marmara, Al-Qaeda huurlingen waren.

Israëlische functionarissen zeiden dat een groep van 40 van de gewelddadigste passagiers geen identificatie papieren bleken te hebben toen zij werden gearresteerd bij aankomst in Israël. Bijna alle leden van die groep waren uitgerust met kogelvrije vesten, nachtkijkers en diverse lichte wapens. Elk lid had ook exact dezelfde hoeveelheid geld als de anderen in zijn zakken.

Inlichtingen-ambtenaren waren in staat om vast te stellen, door middel van eerder onderzoek of door middel van verhoor, dat de 40 man sterke groep óf was aangesloten bij, óf een actief deel was van het wereldwijde terroristische netwerk van Osama bin Laden.

Dit was geen verrassing voor het Israëlische kabinet, omdat al ontdekt was dat een van de organisaties achter de zogenaamde "hulpvloot" de Turkse IHH is, een beweging die al jarenlang anti-westerse en anti-Israëlische terroristische organisaties ondersteund. In het verleden heeft de IHH op bepaalde punten Al-Qaida gesteund.



4-6-2010 | bron: Israel Today








Delen |

Reacties:


Al vanaf het begin van de 1ste TV-beelden begreep ik dat het verhaal wat – in eerste instantie – de ether in werd gestuurd, niet klopte. Het is in deze eindtijd dan ook zeer belangrijk dat wij de geestelijke dimensie achter het nieuws leren zien en verstaan. De dingen zijn – zeker in geestelijke zin – echt niet altijd zo, als dat ze ons door de media gebracht worden.
Wat het nieuws betreft moeten wij toch echt “geestelijk geopende ogen” hebben, ofwel: “de wijsheid en het inzicht van Gods Geest” ontvangen hebben. Zonder deze “wijsheid van Boven” lopen wij straks “met open ogen” de antichrist achterna, omdat we denken/geloven dat de informatie die o.a. de media ons voorspiegelen klopt!
Voor meer over de geestelijke strijd in het Midden-Oosten (maar ook elders), zie de – m.i. goed onderbouwde – studie: “De oorlog van Gog en Magog (volgens Ezechiël 38 en 39) – De Russische Opmars, (eventueel te vinden via Google).
A. Klein, H'sum | 30-6-2010 11:06:18
Henk, ik sluit niets uit. De Bijbel sluit dat uit.

Wat jij zegt, spreekt mijn verhaal verder niet tegen.
Ruud, Nieuwegein | 18-6-2010 13:42:47
Ruud@

 Het sterven van de Messias is niet alleen door Joden veroorzaakt, maar ook door niet-Joden.  ????

Echt weer zo'n uitspraak zonder inzicht..

Het was de absolute keuze van Jezus Zelf te sterven om door Zijn dood verzoening te brengen,met de Vader!

En dan deze:
Het is volstrekt uitgesloten dat God met opzet iets slechts veroorzaakt (het ongehoorzaam zijn van Joden) omdat hij geen andere mogelijkheid ziet om iets goeds (het tot geloof komen van niet-Joden) te bewerkstelligen.

Ruud,en wie ben jij dan?

Jij sluit uit dat God...

Jij?
Henk Vermeule, Schiedam | 18-6-2010 12:18:27
Wim, je verhaal klopt niet. Het is volstrekt uitgesloten dat God met opzet iets slechts veroorzaakt (het ongehoorzaam zijn van Joden) omdat hij geen andere mogelijkheid ziet om iets goeds (het tot geloof komen van niet-Joden) te bewerkstelligen. Het sterven van de Messias is niet alleen door Joden veroorzaakt, maar ook door niet-Joden. Hij gebruikt soms iets slechts om daaruit iets goed voort te brengen. De (meeste, maar beslist niet alle!) Joden waren ongehoorzaam en toen gaf God hen als straf een bedekking. Zo staat het in de Bijbel. Niet omgekeerd.
Ruud, Nieuwegein | 18-6-2010 11:56:41
@Ruud

Waarom heeft God zelf de joden dan een bedekking gegeven?

Zodat ze de Messias hebben afgewezen.

Zodat Hij moest sterven.

Zodat ook de heidenen gered konden worden.

Zodat ook jij gered kon worden.

Zodat Hij straks gans Israel kan redden?


Die bedekking is toch echt een actie van God geweest. Zou dat zonder reden zijn?

Zou God 2000 jaar joden naar de hel sturen om jou te kunnen redden?


Hoe leest gij?

Wim, hier | 18-6-2010 11:46:48
Turkije iheeft een sterke leger en ze oefenen niet meer samen met het Israelisch leger. vele christenen worden vervolgd in dat land. Hopelijk wordt Turkije niet toegelaten tot de europese unie.!!!
moi, limburg | 18-6-2010 11:21:44
Leuk die inlegkunde van die rabbijnen die Ezechiel fijn naar zich toerekenen, maar het bestaansrecht van de staat Israel is afhankelijk van het houden van de Torah, wat ze niet doen. Je kunt Torah alleen maar houden als je gelooft dat Jezus de Messias is. Als je dat weigert, ben je een schender van een van Gods belangrijkste geboden uit de Torah. Het bestaan van de staat Israel is dan ook een teken van Gods genade en niet iets waar een "recht" op bestaat, althans niet meer of minder dan bijvoorbeeld het "bestaansrecht" van Nederland.

Joden hebben zeker een recht van veilig wonen, net zoveel als Arabieren en Palestijnen dat hebben.

Verder is volgens Galaten 3 en 1 Petrus 2 het volk van God de christenen van zowel Joodse als niet-Joodse afkomst. Wie God echt als Jood beschouwt staat in Romeinen 2:28-29. God kijkt niet naar DNA en zal dat ook niet gaan doen.

God zal iedereen rechtvaardig oordelen, of dat Israël goed of niet goed uitkomt.
Ruud, Nieuwegein | 7-6-2010 21:38:32
xandernieuws.punt.nl/?id=591820&r=1&tbl_archief=&
Wim, hier | 7-6-2010 20:23:23
@Johan

Als ik er volledig naast zit. Excuus daarvoor bij dezen.

Als het niet het geval is kun je ergens anders Excuus aanbieden.

Wim, hier | 7-6-2010 15:47:24
@Wim

Voor je een oordeel uitspreekt over een preek van mij die je niet eens hebt beluisterd, raad ik je aan om dat eerst eens te doen.

Jij kent mij niet en je meent je een oordeel aan te kunnen matigen over de manier waarop ik het heil in Christus verkondig. Dat vind ik zwaar kwetsend. Zulke vooroordelen hoor je niet te hebben.

De kerkdienst die ik gisterochtend mocht leiden, kun je hier beluisteren: is.gd/cFKSF (kies: 06-06-2010 09:45 uur)

Daarna praten we verder.
Johan van den Berg, Schoonrewoerd | 7-6-2010 13:44:09
Dank je wel, Johan! Weer wat geleerd.
Ruud, Nieuwegein | 6-6-2010 16:04:37
@Johan

"Mijn preek straks gaat over Pred. 3:1-3 en Mt. 6:7-13 en 25-34; ons dagelijks brood."

Fijn t ezien dat je zalvende woorden spreekt over het dagelijks eten van je gemeente.

Zo sprak de Heer:

Mat 4:4 Maar Hij antwoordde en zeide: Er staat geschreven: Niet alleen van brood zal de mens leven, maar van alle woord, dat uit de mond Gods uitgaat.

Die tekst ontbreekt aan je preek.

Dat we maar niet de Bijbel alleen als vergaarbak voor een feel good preek mogen gebruiken maar het Woord mogen spreken, opeten en verteren.

Zeker de voorgangers.

Volgens preek Efeze 6?
Wim, hier | 6-6-2010 14:29:19
@Ruud

Er is geen volger van YHWH die :

Allahu Akbar (mert of zonder gefriemel vvan Johan)
uitspreekt.

Het zijn alleen de fundamentalisitische moslims die door de duivel gedreven en vol van zijn haat de wereld willen onderwerpen.

Overigens zijn dat ook de moslims die begrepen hebben wat de koran van ze vraagt en ze opdraagt.

Precies om die reden dient de kerk van Jezus Christus ,volgens onze opdracht in Efeze, de veelkeurige wijsheid Gods bekend zou worden gemaakt aan de demonen en wereldbeheersers der duisternis.

Ef 3:10 opdat thans door middel van de gemeente aan de overheden en de machten in de hemelse gewesten de veelkleurige wijsheid Gods bekend zou worden,

Dus niet alleen aan hen die in duisternis verkeren (of het nu de joden zijn of de arabieren) maar aan de wereldbeheersers achter deze dwalingen.

YHWH redt!. Jezus de Christus heeft u allen verslagen toen Hij opstond uit de dood. We zijn gereinigd en gerechtvaardigd door het bloed van Jezus Christus onze Heer. En ik proclameer aan de machten der duisternis dat ze doorzien zijn. YHWH is God. Jezus is God. De Heilige Geest is God. 1 God in 3 personen.

YHWH roept niet op tot onderwerping met het zwaard. YHWH is geen God van angst. YHWH is geen God van aanslagen en terreur.

Jezus redt. Voor de jood en de arabier.

Dat de gemeente Gods mag gaan doen waar zij door de Heer toe geroepen is en de woorden Gods weer mag gaan spreken.

Allah van de moslims = satan. Duidelijker kan ik het niet maken.

Verslagen vijand. Weeet niet meer. Kan niet meer. Wil GELIJK zijn aan Hem die hem geschapen heeft. Zal dit nooit zijn. De poel des vuurs wacht voor hem.

Kol 2:15 Hij (Jezus Christus onze Heer) heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.

Amen!
Wim, hier | 6-6-2010 14:24:46
@Ruud

Als arabist kan ik het niet laten een kleine verbetering in je schrijfwijze voor te stellen:
In de weergave van Arabische letters in het Nederlands staat -kh- voor een harde -g-.
Allahu Akhbar, betekent dan zoveel als "God is wetender" of "God weet meer".
Je bedoelt als ik de vertaling lees Allahu Akbar (gewoon met een -k-): God is groter.

Je bent een vierkante millimeter friemelaar of je bent het niet... (zei de arabist over zichzelf).

Goede zondag toegewenst. Mijn preek straks gaat over Pred. 3:1-3 en Mt. 6:7-13 en 25-34; ons dagelijks brood.

Johan van den Berg, Schoonrewoerd | 6-6-2010 9:10:10
Heel goed Johan. Ik zie veel te vaak bij activisten van beide kanten (jij bent een aangename uitzondering) dat men alleen maar geïnteresseerd is in het lijden van de kant die men ondersteunt. Het lijden van de andere kant wordt gezien als eigen schuld. Bijbels is dat zeker niet, ongeacht om welke van de twee kanten het gaat. Wat is er gebeurd met Jezus' gebod: Hebt uw vijanden lief? (Mattheus 5:44, Lucas 6:27, Lucas 6:35)

Een aardig artikel over hoe om te gaan met het Israelisch-Palestijns conflict staat op de homepage van www.musalaha.org

Trouwens, Wim, ter info: Allahu Akhbar betekent God is groter.

In alle Arabische Bijbels staat God ook met Allah aangeduid. Die God is zeker groter.
Ruud, Nieuwegein | 6-6-2010 8:14:16
@Wim

Je schrijft:
"Je hebt geen benul van hoe het is te leven met een dreiging van alle kanten. Je kinderen opgeblazen te zien worden in de bus naar de stad. Wat drinken in de stad en de gevel gaat eruit door een antisemiet met een bomvest.
Verstrooing en vervolging, vernietiging en verachting te hebben gedragen.
En waarom?
Omdat ZIJ het volk van de belofte zijn. Niet het nageslacht van Abraham."

Je hebt gelijk dat ik er geen benul van heb wat dat in de praktijk betekent, evenmin als ik er benul van heb wat het betekent om te moeten leven met checkpoints, dagelijkse treiterijen van soldaten, nachtelijke in- en overvallen, sloop van huizen, vernielen van je olijfboomgaarden, aanvallen van fanatieke kolonisten op schoolkinderen enz. enz. enz.

Maar dit is geen spelletje "tegen elkaar opbieden wie het ergste heeft meegemaakt".
Het gaat erom dat mensen die aan beide kanten van "de muur" lijden, een kans wordt geboden op een vreedzame toekomst. En dat kan niet door of de ene of de andere groep te verdrijven of te elimineren. Wie dat wil, of het nu Hamas is of minister Lieberman, die zit aan de verkeerde kant van de lijn.

Wat er nu tussen de Israëlische overheid en de Palestijnen gebeurt (de strijd over en weer) is NIET omdat Israël het volk van de belofte is. Het is vanwege een zionistische politiek die zijn tegenhanger heeft gevonden in extremistisch Palestijns verzet.

Palestijnen zeggen niet: "Kom laat ons het volk van de belofte de zee in jagen" of "Kom laat ons Gods oogappel vermorzelen."
Palestijnen zeggen: "Wij willen vrij kunnen leven op ons eigen land, waar wij en onze voorouders al eeuwen wonen en werken." en "Wij willen onze vrijheid terug".

Joodse en Palestijnse kinderen willen gewoon veilig naar school kunnen gaan en ongestoord les kunnen krijgen - zonder luchtalarm zoals in Sderot, zonder Israëlische kogels door de ramen zoals in vluchtelingenkamp Aïda in Bethlehem. Joodse en Palestijnse bejaarden willen gewoon in veiligheid hun kleinkinderen bezoeken - zonder bang te hoeven zijn voor een bomaanslag en zonder vernederd te worden door tienersoldaten bij een checkpoint.

Alle verhalen die daar theologisch en ideologisch bovenuit gaan zonder hiervoor oog te hebben, zijn luchtfietserij en "eigendunkelijke godsdienst".
Wij - ook ik - laten ons daar veel te makkelijk in meeslepen. Wat goed zou zijn is massa's gewone Israëli's (jood en niet-jood) en gewone Palestijnen (moslim en christen) naar Nederland uitnodigen om bij en tegen ons hun verhaal te doen.
Wat goed zou zijn is massaal van hieruit Israël-Palestina reizen organiseren en dan op bezoek gaan bij gewone Israëli's (jood en niet-jood) en gewone Palestijnen (moslim en christen). En dan simpelweg kijken hoe ze (moeten) leven en luisteren naar hun verhalen.

Dan krijgen we misschien wat meer benul hoe het is om hun leven te (moeten) leven.

Johan van den Berg, Schoonrewoerd | 6-6-2010 0:47:35
xandernieuws.punt.nl/?id=591549&r=1&tbl_archief=&

De maangod is groot roept men.

Vandaar die maan in veel vlaggen van islamitische landen.
wim, hier | 5-6-2010 21:36:59
@Johan, Ruud

Dat dat kunnen jullie niet zomaar voorbij laten gaan....

Je hebt geen benul van hoe het is te leven met een dreiging van alle kanten. Je kinderen opgeblazen te zien worden in de bus naar de stad. Wat drinken in de stad en de gevel gaat eruit door een antisemiet met een bomvest.

Verstrooing en vervolging, vernietiging en verachting te hebben gedragen.

En waarom?

Omdat ZIJ het volk van de belofte zijn. Niet het nageslacht van Abraham.

Het nageslacht van Abraham, Izak en Jacob.

God's oogappel. Addergebroed en overspelige huichelaars. Afgodendienaars en godslasteraars. Gestruikeld voor ons heil. Geliefden om des vaderen wil.

Nog een kleine tijd en alzo zal gans Israel behouden worden.

Satan probeert te verdraaien en te verstrooien, te vernietigen en de Joden de zee in te schuiven. De geest achter Haman is springlevend.

In een krampachtige poging alle joden te vernietigen gaat hij door tot het gaatje.

De tijd is nog kort. De Naam zal Israel beschermen. Iedereen die niet ziet dat God zelf Israel beschermt heeft geen enkel besef van geschiedenis.

Domme provocaties van hen die Israel dood willen kunnen inderdaad niet op mijn steun rekenen.


Shalom!




Wim, hier | 5-6-2010 21:12:07
Wat je dus kunt concluderen is dat een groot deel van de blokkade van Gaza door Israël pesterij is - bedoeld om de bevolking rijp te maken voor opstand tegen Hamas.
Maar het tegendeel wordt bewerkt.
Dit soort getreiter maakt mensen haatdragend.

Vergelijk het maar met een goedaardige golden retriever: als je die lang genoeg aan een paal vastbindt en treitert, wordt het waarschijnlijk ook een bloeddorstig beest als je hem daarna loslaat. En dan kun je vervolgens naar eer en geweten beweren dat het gemene beest echt een spuitje moet hebben, omdat 'ie zo vals is...

Natuurlijk kun je nu tegenwerpen dat er toch echt eerst gemene dingen zijn gedaan door Hamas. Tuurlijk.
Maar de grote massa van welwillende, gewone Gazanen, van bejaarden tot kleuterschoolkinderen - die hebben niets gedaan - en van hen worden op deze manier ook "terroristen" gemaakt voor het oog van heel de wereld.
Over minne streken gesproken.

Het bewijst voor mij eens te meer dat de staat israël een staat in de kinderschoenen is - een puber die denkt dat het leuk is om kleuters en bejaarden te pesten. Psychologen kijken in zo'n geval naar de jeugd van zo'n jongen...
Alle reden om je zorgen te maken, dacht ik zo.

"Selfrighteous victims"

Johan van den Berg, Schoonrewoerd | 5-6-2010 13:36:47
Dat filmpje is niet alleen diep triest, maar ook zo ontzaglijk dom. De muziek is gejat van We are the world en van dit liedje dat bestemd was voor de hongerigen in Afrika hebben een paar uiterst rechtse Arabieren-hatende Israëliërs een parodie gemaakt. Als ze denken dat ze hiermee sympathie opwekken zitten ze er toch echt naast. Sommige pro-Israel fanatiekelingen zullen het prachtig vinden, maar bij de meeste anderen zal het alleen maar meer walging opwekken. Het is zo ontzettend dom.

Zeg Wim, als jij dat filmpje zo grappig vindt, dan kun je dit filmpje zeker ook wel waarderen:

www.youtube.com/watch?v=x8G0IaYJBEg

Ongetwijfeld kun je mij na het zien van dat filmpje wel uitleggen hoe je van chocolade een bom kan maken. Ik heb ook nooit geweten dat Hamas macaroni in hun Kassam-raketten deed. Wat zit er eigenlijk voor explosiefs in lippenstift?
Ruud, Nieuwegein | 5-6-2010 10:28:57
@Johan

Ik vind het een erg grappig filmpje.

Maar net aan welke kant je staat, denk ik?
Wim, hier | 5-6-2010 10:00:09
@Dick

Met de terugkeer van Jezus hebben moslims geen moeite. Voor veel moslims is Jezus de Mahdi die het einde der tijden zal inluiden..

@Wim
Ik vind het een min filmpje. Of om het met het commentaar van een joodse landgenoot te zeggen:
"Self righteous victims……

Caroline Glick is de uiterst rechtse commentator van de Jeruzalem Post, in Nederland vaak aangehaald in het NIW door Philip Mok (geen aanbeveling), die zelf commentator is (geweest) voor Fox News."


Johan van den Berg, Schoonrewoerd | 5-6-2010 9:55:35
www.youtube.com/watch?v=FOGG_osOoVg&feature=player_embedded
Wim, hier | 5-6-2010 9:22:03
Waar hebben we het over?

Armedinijad heeft verschillende keren opgeroepen tot genocide.
Hij wil Israël vernietigen.
Als hij dezelfde dingen zou uitspreken over landen waar ook van alles mis zou hij voor de rechter gedaagd worden..

Afrika?

Maar Afrika is oud nieuws, of liever het nieuws dat ooit echt heel weinig mensen kon schelen. Tientallen miljoenen er nog steeds elk jaar aan aids en honger sterven, maar de relatief kleine conflict tussen een paar miljoen Joden en hun Arabische buren is voor een of andere reden veel interessanter en roept veel grotere passie.

In het licht van deze logica tartende-obsessie met Israël, is het moeilijk om niet te herkennen aan een spirituele relatie.


Maar ja,Israel,daar komt Jezus terug en dus moet het vernietigt worden..

Dick Meurs, Rotterdam | 4-6-2010 23:16:12
In de NRC van vanavond staat dat Israël de "terroristen-beschuldiging" alweer heeft teruggenomen. Zo zie je maar weer dat je zomaar onzin de wereld in kunt slingeren als je ieder bericht gaat "spinnen" zoals Israel Today heeft gedaan.

In het NCR-artikel staat het zo:
"Een verklaring van het Israëlische leger dat aan boord van het maandag aangehouden hulpkonvooi „veertig huurlingen van Al- Qaeda” waren, onder andere te herkennen aan hun kogelvrije vesten, is ingetrokken. In een aangepaste legerverklaring werd gesproken van veertig mensen „zonder identificatiepapieren”.

Israël zegt dat zijn commando’s maandag stuitten op georganiseerd verzet van gewapende activisten. Een Libanese cameraman van Al-Jazeera aan boord zei gisteren dat enkele commando’s waren overmeesterd door activisten met stokken, en dat daarna een tweede golf commando’s in actie kwam en activisten die in de weg stonden doodschoten. "

Meer lezen? Zie is.gd/cCKGT.

Johan van den Berg, Schoonrewoerd | 4-6-2010 22:10:43
@Ronald

"onze Adoni" ??

Onze "mijn Heer" verstaat het ook als je gewoon Nederlands spreekt, hoor. Door overal Hebreeuwse woorden tussendoor te gooien, wordt het echt niet vromer.

Verder wel heel erg bedankt voor de genade- en vredebede!

Shalom / Salaam !

Johan van den Berg, Schoonrewoerd | 4-6-2010 17:42:01
Shabbat Shalom!

En alzo zal geheel Israel zalig worden; gelijk geschreven is: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
{Romeinen 11:26}

Geloofd zij Elohim en Vader van onze Adoni Yeshua haMashiach, Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren, tot een levende hoop, door de opstanding van Yeshua haMashiach uit de doden,
genade en vrede zij u vermenigvuldigd!


Ronald, Rotterdam | 4-6-2010 17:26:43
Haahaahah, ouwmuk, wat een zionistische onzin...aub....haal die zionistische propaganda-bril van jullie neuzen....het is nu zelfs grappig aan het worden hoe zielig die nep-joden,pro-isrealiers en zionisten zijn.......
Syphonaptera, Bronsheim | 4-6-2010 14:11:57
Dan heb je het nog lang volgehouden.
Peter, Den Haag | 4-6-2010 13:52:39
Israel Today is een uiterst rechts blad, dat vaak ongenuanceerde anti-Arabische standpunten huldigt en graag zorgvuldig geselecteerde Bijbelse profetieën uit hun verband trekt en eenzijdig in het voordeel van Israël uitlegt. Ik heb het een jaar gelezen en toen de deur uitgemikt.
Ruud, Nieuwegein | 4-6-2010 13:22:13
Gewoon een paar vragen:

1. Welk belang dient Israël Today?

2. Als de 40 (!) terroristen aan boord zo goed bewapend waren, waarom is er dan geen enkele Israëlische commando gedood?

3. Zijn nachtkijkers en kogelvrije vesten wapens of veiligheidsmaatregelen (en was dat terecht of onterecht)?

4. Aansluitend bij @Wilco: waarom laat Israël zomaar 40 terroristen met banden met Al-Qaida vrij?

Als op deze vragen een helder en overtuigend antwoord gegeven kan worden, zijn we weer een heel stuk verder in ons gesprek.

Op dit moment kan ik niet anders dan constateren dat het officiële Israëlische verhaal op veel punten rammelt. Dat kan trouwens van het verhaal van een aantal opvarenden van de vloot ook gezegd worden.

Onpartijdig internationaal onderzoek zou denk ik veel kunnen ophelderen.

Johan van den Berg, Schoonrewoerd | 4-6-2010 13:14:14
"Ik heb het bericht van de 40 op meerdere plaatsen voorbij zien komen, dus is er geen reden eraan te twijfelen. "

Ligt er helemaal aan waar je dit voorbij hebt zien komen. Misschien praten ze elkaar na. Als je een link hebt naar berichgeving vanuit de officiele persconferentie of de inlichtingendienst of een wat meer officieel orgaan; geef die link dan svp. hier.

Groeten,

Wilco
Wilco Sliedrecht, Rotterdam | 4-6-2010 13:11:14
Die 4 personen uit het bericht van YNetnews waren 4 Israelische commando's die korte tijd gegijzeld werden door de passagiers van dat schip.
Ruud, Nieuwegein | 4-6-2010 12:53:46
Ja, "ALS het bericht niet klopt". Maar dat is dus niet zo. Het bericht klopt. Ik heb het bericht van de 40 op meerdere plaatsen voorbij zien komen, dus is er geen reden eraan te twijfelen. Ook het bericht dat vandaag bekend werd over de 4 gevangen genomen Israelische commando's lijkt gewoon betrouwbaar. Echter, hieronder werden de twee berichten door elkaar gehaald vanwege een getal: 4 of 40. Blijkbaar is er niet eens goed gelezen en roep men maar wat...
Harry, Heerde | 4-6-2010 12:51:49
Wel als het bericht niet klopt, Harry. Da's toch logisch?
Moet je me niet gelijk in een anti- Israel hoe neerzetten hoor...

Groeten,

Wilco
Wilco Sliedrecht, Rotterdam | 4-6-2010 12:30:02
Bepaalde mensen willen niets liever dan dat zulke duidelijke berichten over terroristen aan boord van een zogenaamde hulpvloot maar zo spoedig mogelijk van de site verdwijnen.
Harry, Heerde | 4-6-2010 12:24:00
Misschien moet de CIP redactie dit bericht dan maar verwijderen? Hiermee maak je je als organisatie wat belachelijk :)
Wilco Sliedrecht, Rotterdam | 4-6-2010 12:16:05
Het Ynetnews bericht gaat over iets heel anders.

Het bovenstaande artikel in IsraelToday gaat over een groep van 40 Turkse terroristen.
"Israeli officials said that a group of 40 of the more violent passengers were found to have no identification papers when they were arrested upon arrival in Israel. Nearly all members of that particular group were equipped with bullet-proof vests, night-vision goggles and various light weapons. Each also carried the same exact amount of money as the others in his pockets.
Intelligence officials were able to determine, either through previous intelligence or through interrogation, that the 40-man group was either aligned with or was an active part of Osama bin Laden's global terrorist network..."
Bron: www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=178&nid=21215

Het Ynetnews bericht gaat over een groepje van 4 Israeli commando's die werden vastgehouden door de terroristen aan boord:
www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3898960,00.html

Harry, Heerde | 4-6-2010 12:13:23
Is er nog een andere bron + link voor dit verhaal? Ik geloof nooit dat Israel deze mensen dan had vrijgelaten.

Groeten,

Wilco
Wilco Sliedrecht, Rotterdam | 4-6-2010 12:11:03
Nee, hoor. Er werden er 4 gevangengenomen, niet 40.
Ruud, Nieuwegein | 4-6-2010 11:23:31
Begrijp ik het goed? Die 4 commando's moet gewoon 40 zijn' ? Een klein tikfoutje bij Ynetnews.
J.S., Rhenen | 4-6-2010 11:18:38
Op de Israelische website Ynetnews, toch niet de meest linkse website, staat onder het kopje "4 commandos were captured during flotilla raid" weer een heel ander verhaal. Dit verhaal wordt trouwens geciteerd op de Twitter van Alfred Muller, die als goede christelijke journalist bekend staat.

En alleen God zelf weet wat er precies waar is en wat niet.
Ruud, Nieuwegein | 4-6-2010 10:57:11
Plaats een reactie:

"Laat alles tot opbouw van de gemeente zijn." (1 Kor. 14:26b)

Naam:
Woonplaats:
Email: E-mail weergeven
Bericht:
  • De reactie moet betrekking op de inhoud van het bericht en iets wezenlijks toevoegen aan een eventuele discussie hierover.
  • Benader elkaar - en de inhoud van het artikel - op een respectvolle manier.
  • Reageer niet alleen met lange, gekopieerde teksten.
  • Gebruik geen kwetsende teksten, scheldwoorden of andere grove taal.
  • Het gebruik van Bijbelteksten is toegestaan, gebruik deze echter niet 'te pas en te onpas'.
  • De redactie behoudt zich het recht voor in te grijpen in discussies of reacties te verwijderen.
  • Lange reacties worden verwijderd.
  • Schrijf woorden niet in hoofdletters.

Mededelingen

Recente lezersbijdragenmeer »

Meest gelezen gisteren

Meest gelezen afgelopen week

Meest gelezen afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Poll