"Grote afval begint met hele 'kleine' zonden"

"Nep-goud lijkt erg veel op echt goud en nep-diamanten lijken soms net echte diamanten. Een nep-evangelie dat door valse profeten verkondigd zal gaan worden, lijkt ook ontzettend veel op het echte evangelie. Jezus zegt ons niet voor niets dat valse profeten in schaapskleren komen." Dat zegt Zac Poonen tijdens een preek in de Christian Fellowship Church.

Afval
Er zijn volgens Poonen ontzettend veel verzen in het Nieuwe Testament die ons vertellen dat er in de eindtijd een grote afval komt: "Jezus heeft ons daar zelf voor gewaarschuwd. Het lijkt erop dat deze afval niet echt op een afval lijkt en dat we daarom misleid zouden kunnen worden. Het eerste wat Jezus erover zegt is dat we ons niet moeten laten misleiden. Er zullen er velen afvallen en mensen zullen elkaar verraden en haten. Als we dit lezen moet ons gebed zijn: 'Heer hoe ga ik hiertegen beschermd worden? Hoe weet ik wat een valse profeet is? Hoe krijg ik het vermogen om het echte en het bedrieglijke te onderscheiden?' De apostel Paulus spreekt in 1 Timotheus 4 over de grote afval. Ik geloof dat het niet zal gebeuren met grote zonden en een immorele levenshouding, maar juist met hele kleine dingen, waardoor we al snel denken dat het niet zo slecht is, omdat heel veel mensen het doen. Alleen diegenen die in de liefde van Christus blijven zullen gered worden."

Valse predikers
"Nep-goud lijkt erg veel op echt goud en nep-diamanten lijken soms net echte diamanten. Een nep-evangelie dat door valse predikers verkondigd zal gaan worden, lijkt ook ontzettend veel op het echte Evangelie. Jezus zegt ons niet voor niets dat valse predikers in schaapskleren komen. Een valse predikers zullen niet aankomen met de koran of met een totaal ander evangelie, omdat u daar niet door verleid zou worden. Ze lijken heel erg echt, hebben de juiste doctrine, de juiste houding. Ze zullen over dingen praten die wij heel normaal vinden, ze zullen over de gaven van de Geest spreken en daarom zullen wij denken dat ze juist zijn. Maar ze praten over dingen die daar en daar gebeurd zijn, over wonderen die ze zelf hebben zien gebeuren. Wij zullen bij hen echter nooit wonderen zien. Jezus was heel anders, Hij deed de wonderen recht voor de mensen. Het zullen wolven in schaapskleren zijn; iedereen zal denken dat ze erbij horen, maar van binnen zijn ze maar met een ding bezig: wat kan ik voor mezelf pakken van deze mensen."

Pornofilms
"Mensen zullen op het einde zichzelf en hun geld meer gaan liefhebben dan God. We moeten onthouden dat de duivel niet van directe actie houdt. Hij laat ons niet direct een lange pornofilm zien, maar heel langzaam, stukje bij beetje, probeert hij ons te verleiden. Als je dan niet uit Gods Geest en liefde leeft, vind je het uiteindelijk helemaal niet er om een film te zien waarin een paar seconden seks voorkomt. De scenes worden steeds langer en uiteindelijk kijk je pornofilms en is het werk van de duivel voltooid. Hij gaat zo gluiperig te werk! Ik kan u alleen waarschuwen, niet tegenhouden. We zijn op de weg naar beneden omdat we denken: 'Ik ben gered, ik ga naar kerk en aanbid God, wat kan mij gebeuren?' maar we moeten veel radicaler worden en alle kleine zonden uitbannen, voordat ze steeds groter worden en onze liefde op en duur zal verkillen."

Evangelie
Ook waarschuwt Poonen tegen een te makkelijk evangelie: "Laat een kind het stuk eens lezen van de smalle weg en de nauwe poort en vraag hem: Denk je dat kerken groot worden? Zullen veel mensen de weg naar het leven vinden? Hij zal zeggen: "Het lijkt erop dat het niet makkelijk is. Het ziet eruit alsof niet veel mensen de weg naar het leven zullen vinden." Hoeveel mensen zullen er wel niet verloren gaan waarvan wij denken dat ze gered zijn? De poort is niet een meter of een halve meter, hij is niet groter dan het oog van een naald voor ons rijken. Je kunt je vrouw of je kinderen er niet doorheen duwen. We moeten er een voor een doorgaan. Er is geen garantie dat als je gered bent, dat je vrouw en kinderen er automatisch bij horen. Het is individueel."

"Ik heb veel gezien dat vrouwen meegaan met hun mannen en er automatisch vanuit gaan dat ze ook gered zijn. We worden echter niet gered omdat onze familie gered is. We moeten zelf gebroken en zondig naar God toegaan, zodat Hij ons kan overladen met Zijn liefde, ons kan redden van geldzucht en ons kan leren om het onderscheid te maken tussen valse profeten en het echte Evangelie!"


16-6-2010 | auteur: Patrick Simons | copyright: www.cip.nl








Delen |

Reacties:


Parel,
begrijp ik je wel goed?Het waarachtig geloof inruilen?
hoe kun je geënt zijn in de Ware Wijnstok en daaruit loskomen??!!Dat is voor mij een onmogelijke stelling!
adry, brabant | 2-7-2010 6:58:28
ik kan het niet begrijpen dat er zoveel redeneringen zijn omtrent HET WOORD VAN GOD. het is zo simpel: geloof, toepassen en ga heen, verkondig het evangelie.
het maakt toch niet uit of wij op sabbat onze samenkomst houden of op zondag zoals vele christenen beweren dat het uit romeinse kolonie kwam. Gods Woord zei dat wij onze samenkomsten niet moeten verzuimen, Hij zei niet: wij moeten onze samenkomsten op sabbat niet verzuimen.
leeft met Heilige Geest betekent een geur verspreiden van Jezus Christus, zodat de mensen in de wereld niet verloren gaat. en voor eeuwig behouden worden en hersteld wordt in Jezus. de kerken lopen leeg omdat wij weinig bidden. hoe vaak denken vele christenen om niet te komen in de bidstonden. wij de wedergeborenen en volgelingen van Jezus Christus! de kleine en grote zonden zijn onze eigen verantwoordelijk. hoe dichterbij wij met Heilige Geest leven, hoe krachtiger het leven van Jezus in ons zich gaan openbaren. Jezus leeft in ons. Godzelf leeft en woont in ons.
lilly, Gelderland | 1-7-2010 23:21:06
over de grote afval en wat dit werkelijk betekent ,staat in Openbaringen beschreven,

de grote afval betekent dat vele christenen in grote aantallen van hun geloof afvallen,om af te vallen van je geloof moet je eerst het waarachtige geloof gehad hebben..dit waarachtige geloof wordt ingeruild!

de grote afval begint dus niet met "kleine "zonden,integendeel,de grote afval begint met grote zonden nl. andere goden dienen,wat heeft YHWH hierover gezegd?



Parel, ergens in Nederland | 30-6-2010 17:23:07
Ik vind het een goed stuk.
Waarom?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ook wij – christenen – kunnen m.i. niet genoeg gewaarschuwd worden, vooral nu we in de eindtijd leven, waarin satan steeds meer rondgaat als "een engels des lichts" in plaats van "als een brullende leeuw".
Natuurlijk moeten we alles onderzoeken (d.i. toetsen aan Gods Woord) en de dingen "beproeven", dus ook de inhoud van dit stuk, maar het belangrijkste is dat we onszelf dagelijks onderzoeken of we nog wel in het ware (d.i. Bijbelse) geloof zijn en dus (nog) "geloven zoals de Schrift het zegt en bedoelt".

Ben het ook volkomen eens met de reactie van:
@Ernst van Olffen, Oldenzaal (email) | 18-6-2010 0:05:01
@ Gretha Stolker-van Waveren, Lekkerkerk | 16-6-2010 17:00:10

A. Klein, H'sum | 30-6-2010 17:02:00
Ik vind het een goed stuk.
Waarom?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ook wij – christenen – kunnen m.i. niet genoeg gewaarschuwd worden, vooral nu we in de eindtijd leven, waarin satan steeds meer rondgaat als "een engels des lichts" in plaats van "als een brullende leeuw".
Natuurlijk moeten we alles onderzoeken (d.i. toetsen aan Gods Woord) en de dingen "beproeven", dus ook de inhoud van dit stuk, maar het belangrijkste is dat we onszelf dagelijks onderzoeken of we nog wel in het ware (d.i. Bijbelse) geloof zijn en dus (nog) "geloven zoals de Schrift het zegt en bedoelt".

Ben het ook volkomen eens met de reactie van:
@Ernst van Olffen, Oldenzaal (email) | 18-6-2010 0:05:01
@ Gretha Stolker-van Waveren, Lekkerkerk | 16-6-2010 17:00:10

A. Klein (vd Eindtijdbode), H'sum | 30-6-2010 17:00:04
Ik vind het een goed stuk.
Waarom?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ook wij – christenen – kunnen m.i. niet genoeg gewaarschuwd worden, vooral nu we in de eindtijd leven, waarin satan steeds meer rondgaat als "een engels des lichts" in plaats van "als een brullende leeuw".
Natuurlijk moeten we alles onderzoeken (d.i. toetsen aan Gods Woord) en de dingen "beproeven", dus ook de inhoud van dit stuk, maar het belangrijkste is dat we onszelf dagelijks onderzoeken of we nog wel in het ware (d.i. Bijbelse) geloof zijn en dus (nog) "geloven zoals de Schrift het zegt en bedoelt".

Ben het ook volkomen eens met de reactie van:
@Ernst van Olffen, Oldenzaal (email) | 18-6-2010 0:05:01
@ Gretha Stolker-van Waveren, Lekkerkerk | 16-6-2010 17:00:10

A. Klein (vd Eindtijdbode), H'sum | 30-6-2010 16:59:12
als je alles weet over goud,weet je echt van nepgoud te onderscheiden.zo is het ook met het Woord van God,als je de Bijbel grondig bestudeerd,de Heilige Geest leiding vraagt om openbaring,zodat je leert verstaan wat God zegt in Zijn Woord,dan zul je wat van God is,kunnen onderscheiden van wat níet van God is,

ook is het van groot belang dat er goede herders/leraren zijn,die Bijbelsgefundeerd onderwijs geven.niet alles klakkeloos aannemen,maar alles toesten aan Gods Woord

link: www.bazuin.nu/


Parel



Parel, land aan zee | 20-6-2010 11:25:42
Henk Vermeule uit Schiedam,
ik ben blij met jou bijdragen! shalom


Yochanan,inderdaad,na je bekering "rol"je niet zomaar het Koninkrijk der hemelen binnen,nee dan begint het pas! je kruis opnemen,jezelf verlooochenen en de weg gaan die Yeshua ging,in Zijn voetsporen!
veel christenen denken dat er een gespreid bedje klaarligt in de hemel,de weg naar de hemel is smal en de poort is eng(nauw)
de kerk brengt je niet in de hemel
goede werken brengen je ook niet in de hemel,
wat brengt je dan wel in het Koninkrijk der hemelen?



Parel
Parel, ergens in den lande | 20-6-2010 5:43:31
Zinloze
Achterhaalde
Cretologie

Positie
Onbewust
Ontworteld
Na
Eindeloos
Neoliberalisme in de kerk.

Soms is het gewoon lekker om even creatief negativisme tentoon te stellen.
Ik lijk wel eens mijn irritaties via het cip. net weg te willen pellen.

Gelukkig wint vaak in mij het gezond verstand,
en komt er toch weer wat zinnigs uit mijn hand..

De grote afval begon toen men door kreeg dat Jezus zou sterven,
'k ben benieuwd of wij die reactie van toen gaan erven..

Wij dachten klakkeloos de bruid van Christus te zijn,
en deden steeds wat meer water bij de wijn.

Tot onze schrik ontdekken wij nu:
Bruid en Israel horen samen,wat denkt u?

Gods plan is volmaakt,en wij mogen worden geënt,
op die edele olijf,maar daar zijn we nog niet aan gewend..

We draaien,preken en schrijven nog wat om de hete brij heen,
onze “geleerden” houden ons hiermee nog even op het verkeerde been..

Toch zal het nu niet meer lang duren,
en houden de “godsgezaghebbenden”ons niet meer in de luren.

De kerkleegloop is nog maar net begonnen,
ook al beweren opwekkings groepen anders,met valse tongen.

Wij dachten: het gaat God om de massa,
en dachten:kerken vol dus kassa!!

Blijkt het ineens allemaal anders te zijn dan ons geleerd
hadden die geestvervulde leiders het dan verkeerd?

Maar wees gerust hoor God heeft een plan:
Zijn oogappel was tijdelijk verblind is dat iets waar je wat mee kan?

Hun ogen waren toegesloten voor Jezus en het evangelie,
en wij hen maar veroordelen,”we wisten het nie”..

Nu God Zijn restje gelovigen wakker schut voor het grote offensief
Gaan Jood en heiden samen en weten:Hij komt als een dief.

Sabbat Shalom.

Henk Vermeule, Schiedam | 18-6-2010 23:56:42
De 'volharding der heiligen' oftewel de 'perseverance of the saints' is naar mijn overtuiging een Bijbels gegeven vanuit het Calvinisme. Het is de 'P' van TULIP. Dat dit tot gemakzucht zou leiden, geldt alleen voor mensen die Christus niet kennen en in staat zijn iedere Bijbelse leerstelling tot hun eigen verderf te verdraaien. Deze wetenschap dat mijn redding in Christus bij God door Zijn Geest veilig is, geeft anderzijds rust, troost en dankbaarheid. Het maakt mijn hart alleen maar vuriger voor Hem. Voor wie meer wil zien, kan op de link terecht (John Piper): www.desiringgod.org/ResourceLibrary/Seminars/2707_TULIP_Part_8/
Wilco Sliedrecht, Rotterdam | 18-6-2010 21:30:36
Als ik nog denk aan mijn Bijbel leraar,(geen dure naam)een heel gewone straat evangelist die het presteerde om de prosituees onder zijn gehoor te krijgen,en waar de toenmalige predikanten vies van waren, om deze mensen in hun gebouw te krijgen,zat de Grote kerk van Den Haag bomvol,het heeft dus niets te maken met een titel maar wel om de boodschap die er gebracht wordt,zoals nu ook dhr. Poonen doet,daar kan men verschillend
over denken.Kerken lopen leeg door een verwaterd evangelie wat er gebracht wordt,men spreekt dus vooral niet over zonden,
anders lopen de "gelovigen "misschien weg.en goed voorbeeld geeft de PKN die met allerlei menselijke wetjes boven komt drijven,en de zelfde gelovigen Rome injaagt, zie de kledij van de predikanten met sjerp en alle anderen attributen en je waant je in een RKkerk.Dat noem ik een zonde.Er bestaan namelijk geen kleine of grote zonden,ik geloof namelijk niet dat dhr.Poonen dat over het hoofd heeft gezien,hij heeft daarvoor zijn redenen.
Yochanan Bloklander, Maasbracht | 18-6-2010 0:54:54
Telephata
Als ik zo lees dat, als je wederomgeboren bent je niets meer kan overkomen.Lekker zitten en wachten op de opname,hup zo de hemel binnen.t'Ja ging dat maar zo gemakkelijk.Maar nee...dan begint het pas .Wat zij Jezus? Gij zult Mijn getuigen zijn.Dat kan op vele manieren,hoe is je houding en verhouding met andere mensen.Je zegt christen te zijn,wel dan mag ik verwachten dat je de Bijbel kent, want er staat wel degelijk dat wij Shabat moeten houden.Rome heeft dat verandert zoals als zoveel zaken die niet bij "christenen "thuis horen.Het verbond dat YHWH met Mozes en Abraham sloot was ook voor de vreemdelingen die ook mee gingen vanuit Egypte,het is een eeuwig verbond,dat houden dus ook de feesten en instellingen in.
Dat je geen Jodin bent dat zal wel,ik ben ook geen Jood,maar onze wortels zijn er wel.De kerk is indertijd in de fout gegaan met de vervangingsleer, en daar plukken vele christenen de verkeerde vruchten van..nog steeds.


Yochanan Bloklander, Maasbracht | 18-6-2010 0:29:03
Het gaat hier alleen om de "afval"...... Mensen, christenen die "afvallen" van hun geloof...... Laten we dat nou alsjeblieft niet zo ingewikkeld maken......... Geloof bestaat voor mij maar uit twee woorden: "Jezus Christus". In dit verband moet ik denken aan mijn bijbelleraar in de zestiger jaren (Sidney Wilson), die het zo uitdrukte: "Wie in zijn leven niet radicaal kiest voor Jezus Christus, is op de kortste weg naar de hel"..... Ik heb dit altijd overdreven gevonden, maar terugkijkend over 50 jaar relatie met Jezus Christus en terugkijkend naar mijn medechristenen uit die jaren, is mijn enige conclusie, dat hij gelijk had.......
Ernst van Olffen, Oldenzaal (email) | 18-6-2010 0:05:01
"als je wedergeboren bent",dat wil dan nog niet zeggen dat je dan ook behouden bent...de apostel Paulus spreekt daar heel duidelijk over,als je wedergeboren bent,ben je nog niet klaar,dan begint het pas!

Paulus spreekt niet voor niets over de wedloop,
Paulus zegt: Blijf aan uw behoudenis werken met vreze en beve,want het is YHWH/God,Die zowel het willen als het weten in u werkt (Filippenzen 2:12-13)


eens gered,altijd gered?



Parel
Parel, ergens in den lande | 17-6-2010 20:39:36
en toch heeft God ook een plan met de kerk,dit gezegd hebbende, opdat er geen misverstanden zouden ontstaan,de laatse kerk is de kerk voorafgaande aan de wederkomst van Yeshua,die laatse kerk,die gemeente is Laodicea,uit deze laatste gemeente zal YHWH/God nog vele mensen trekken,het staat geschreven,ik verzin het niet zelf!
in die laatse gemeente zitten de vijf wijze en de vijf dwaze maagden,(twee typen gelovigen in de kerk)de meesten van ons weten hoe het gesteld was met de dwaze maagden...zo hadden te weinig olie(Heilige Geest)zij konden dus niet ingaan in de Feestzaal van de Bruidegom,want de deur werd voor hen gesloten.
hier worden twee typen christenen beschreven,de ene groep gaat de bruiloftszaal in,de andere niet...het zou kunnen zijn dat die dwaze maagden dan wel tot op zekere hoogte gelovig waren,maar lauw zijn gebleven in hun dienst aan YHWH/God,en achterblijven...
God Zelf zegt dat Hij nog liever heeft dat je koud bent of heet,
wat waarschuwt God ons toch vaak in Zijn Woord,zoveel houdt Hij van Zijn volk,want Hij wil niet dat er ook maar één verloren gaat,aan Hem ligt het dus niet!


Parel
Parel, ergens in den lande | 16-6-2010 20:57:22
Mia sorry,je schrijft "de kerken hebben er een Joods gebeuren van gemaakt,"je bedoelt iets anders he,de kerk heeft haar ziel verkocht aan Rome,heeft de Roomse gebruiken ingevoerd!

shalom Parel
Parel, ergens in den lande | 16-6-2010 20:36:27
Parel

Amein, heel mooi en duidelijk verwoord

Het zijn MIJN FEESTEN , MIJN INZETTINGEN zegd YHWH;

De kerken hebben er een Joods gebeuren van gemaakt

Abraham kende reeds de Geboden en inzettingen , en de verorderingen van YHWH,

Abraham was niet eens een Yisraëliet


Mia, ergens | 16-6-2010 20:29:21
Amen Parel!
chaja, de polder | 16-6-2010 19:12:21
Goed stukje van Zac Poonen. Spreekt Gods Woord ook niet zo: Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan; maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden. Maar wees op uw hoede voor de valse profeten, die in schapenvacht naar u toe komen maar van binnen roofzuchtige wolven zijn. 16 Aan hun vruchten zult u hen herkennen. Men plukt toch geen druif van doornstruiken of vijgen van distels? Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort en een slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten voortbrengen en een slechte boom kan geen goede vruchten voortbrengen. 19 Iedere boom die geen goede vrucht voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. 20 Zo zult u hen dus aan hun vruchten herkennen. 21 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. 22 Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? 23 Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!

Laten we deze Woorden van Jezus in Mattheus 7 ter harte nemen en niet onszelf voor de gek houden. Zulke predikers zouden er meer moeten zijn dan kan de Heilige Geest Zijn werk gaan doen en wordt niet door velen verstoord en uitgeblust, mits wij hier gehoor aan willen geven. Predikers als Jonathan Edwards en George Whitefield hebben hier gehoor aan gegeven en dat heeft geresulteerd in een opwekking. God wil heiligheid van ons. Hij wil ons door Zijn Geest schoonmaken. De oude mens in ons moet sterven en de nieuwe mens moet gaan groeien! Gods werk moet zichtbaar in ons worden. God wil dat wij een spiegel van Hem zijn.


Back to the Basic, H.noord | 16-6-2010 18:33:12
Gretha ,het is waar wat je zegt,kleine zonden staat daarom ook tussen aanhalingstekens,wie echter tussen de regels doorleest,komt tot de ontdekking dat er meer aan de hand is dan wat in het artikel geschreven staat,nl. dat wie voor Gods'Aangezicht andere goden dient,al zwaar zondigt...God heeft de zondag niet ingesteld als rustdag voor de ZIjnen,geheel volgens de scheppingsorde rustte Hij op de zevende dag,er was toen nog geen Jood te bekennen,het was en is dus een Bijbelse Feestdag,God ziet dat de Zijnen desondanks,toch naar de kerk blijven gaan en God eren en dienen op een andere dag,door de RK ingesteld en waar zoveel verdeeldheid is,alleen al vanwege de vele verschillende stromingen en denominaties,dat is niet zoals YHWH/God het bedoeld heeft....is het dan zo zondig om de oorspronkelijke rustdag te verplaatsen naar de zondag?God neemt het niet zo nauw?Hij begrijpt ons wel?ja zéker begrijpt Hij ons,zou Hij zijn eigen schepsels niet kennen? zelfs meer dan dat wij onzelf kennen,juist daarom heeft YHWH/God Zijn geboden en inzettingen ingesteld,zodat wijop het juiste spoor,de smalle weg te blijven!

het verbaasd je wat dit artikel allemaal aan reacties oplevert,maar verschillende mensen hebben verschillende inzichten en verschillende reacties,misschien is dit wel om van elkaar te kunnen leren?dat zou mooi zijn!


Parel
Parel, ergens in den lande | 16-6-2010 17:42:52
Telepta, dankjewel voor je reactie, je zegt dat je christen bent en niet Joods,ik zou niet weten wat daar mis mee is,wat ik wel met nadruk wil zeggen dat de Shabbat géén Joods feest is,maar een Bijbels feest,je stelt dat het loofhuttenfeest een heenwijzing is,dat klopt,zo is het ook met de Shabbat,alle Bijbelse Feesten zijn heenwijzingen,ze wijzen een bepaalde richting op om het zo te zeggen:naar Yeshua,die de Heere van de Shabbat is,ze verwijzen ook naar de toekomende tijd!
zo heb je de voorjaarsfeesten en de najaarsfeesten,ik hoop dat er iemand is die dit heel duidelijk verwoorden kan,zodat er meer zicht en vooral licht komt,op wat de Bijbelse feesten nu echt betekenen

je zegt dat we dan ook maar weer onder de Oud testamentische wet moeten gaan leven,dan moeten we ook maar weer dieren gaan offeren.omdat God onze Schepper zag,dat al dat offeren van dieren uiteindelijk ook niet de mensen ,Zijn volk,dichter bij God brachten,heeft God Zijn Eigen Zoon gestuurd,als volmaakt Offer,door Zijn kostbaar bloed heeft Yeshua Zijn leven gegeven,Yeshua is niet alleen gekomen om te sterven voor de zonden van de gehele mensheid,als losprijs voor velen,Hij is ook gekomen om de wet en de profeten te vervullen,niet om ze af te schaffen,want als de wet afgeschaft zou zijn,zouden de profetieën ook allemaal afgeschaft moeten zijn en dat kan niet, want niet alle profetieën zijn al vervuld!

ik heb ook christelijke wortels,ben ook jaren naar de kerk gegaan,alleen ik heb nooit echt antwoorden gekregen op mijn vragen in de kerk,ervaarde een diep(geeestelijk) gemis en leegte,ik vermoed en dat weet ik eigenlijk wel zeker dat God dat in mijn hart gelegd heeft,omdat ik uit de protestantse kerk kom,vroeg ik me bv af waarom iedere zondag de 10 geboden werden opgezegd en men daar vervolgens niets mee deed,ook heb ik helaas veel nep geloof meegemaakt,schijn-heiligheid,ben daar al heel vroeg in mijn leven mee geconfronteerd,dit alles gaf mij nóg meer vragen,wilde zo graag naar de kerk blijven gaan,want er staat in Gods Woord: laten we onze onderlinge bijeenkomsten niet verzuimen....ik heb wanhopig gebeden en gezegd: Heere God(voor mij YHWH ,Yeshua),waarom is er voor mij geen plaats in de kerk? ik wil U zo graag dienen,uiteindelijk heeft YHWH/God mij Zelf uit de kerk gehaald,hoe dat kan? hoe ik dat zeker weet? het is Zijn werk,de Heere gaat met een ieder Zijn weg....

uitgaan:
er staat geschreven: Ga uit van haar mijn volk,opdat gij geen gemeenschap zal hebben aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen,want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht ( uit Openbaringen 18:4-5)


Ga uit van haar,betekent,ga uit van Babylon,symbolisch stelt Babylon verwarring voor,wat wij weer herkennen van de Babylonische spraakverwarring tijdens de bouw van de toren van Babel
Babylon staat dus voor verwarring en valse Godsdienst/religie! er komt straks één wereldkerk,staatskerk,geregeerd vanuit Rome,deze Kerk wordt in Openbaringen omschreven en is de grote" Hoer van Babylon...."

in alle tijden heeft de leugenaar vanaf het begin,de oude slang,tegenstander van God en mensen,de wereld in een warboel van valse godsdiensten voorzien en dat is nog steeds zo

hartelijke groet,


Parel






Parel, ergens in den lande | 16-6-2010 17:05:56
Met verbazing lees ik wat het stuk van Zac Poonen allemaal voor reacties oplevert. Er wordt hem veel meer in de mond gelegd als hij bedoelt m.i. Hij wil alleen zeggen dat we uiterst waakzaam moeten zijn, dat we de hele geestelijke wapenrusting nodig hebben om staande te blijven. Als u goed leest ziet u ook dat hij niet niet kleine zonden tegenover grote zonden zet, maar hij bedoelt te zeggen dat soms iets "ongemerkt" begint, zonder als verkeerd te worden herkend, maar de opening is gekomen voor het vervolg. Zo leep is satan! Wat denkt u, begint een kind met geld uit moeders portemonnai te pakken, of begint het met een snoepje of een suikerklontje?
Gretha Stolker-van Waveren, Lekkerkerk (email) | 16-6-2010 17:00:10
Parel, ik ben geen Jodin maar Christen.
Mij zegt het loofhuttenfeest en al die andere feesten niets behalve dat ze heenwijzen naar Jezus Christus en Zijn verlossende bloed.
Teveel om hier uit te leggen.
Maar geen Christen hoeft de Joodse feesten te vieren en de sabbath van onder de wet te houden, dan moeten we ook maar weer gaan offeren, dieren dus.
Wees nuchter en kom bij je verstand we hebben al gekke feesten genoeg verzonnen, zoals kerst (heidens). En Pasen waar het grootste gedeelte van Nederland al niets meer van snapt.
Hou je maar bezig met Jezus te prediken en die gekruisigd, dat is voor veel mensen al moeilijk genoeg.
Nogmaals wij Christenen die Jezus kennen als Verlosser en Zaligmaker hebben niets te maken met het Jodendom en de Joodse feesten.
Wij zijn geen Joden en voor de joden geld dat zeJezus aan moeten nemen als hun Verlosser en Za;ligmaker.
Jezus is de enige weg naar de hemel. Ook voor de Joden. Want deze uitspraak van Jezus IK ben de Deur , niemand kan zonder MIJ naar de Vader, zei Jezus tegen de Joden.

Tetelepta, Nijkerk | 16-6-2010 16:18:29
Ik ben het helemaal met Harry uit Heerde eens. Deze man is continue gefocused op allerlei gevaren die op ons christenen kunnen afkomen. Hij preekt daarmee angst en dat is verre van nodig, omdat er al genoeg angst in de mens aanwezig is. Laten we de bevrijdende liefde en genade van Jezus Christus preken. Rom 2:4 zegt "Of veracht gij de rijkdom van zijn goedertierenheid, verdraagzaamheid en lankmoedigheid, en beseft gij niet, dat de goedertierenheid Gods u tot boetvaardigheid leidt?". Daar heb ik meer aan dan aan "pas op voor dit en pas op voor dat".
hetvisje, CadIJ | 16-6-2010 15:13:15
Inderdaad een krachtig stuk. Toch geloof ik niet in een afval van ware gelovigen, maar dat de komende jaren duidelijk zal worden dat velen schijngelovigen waren; nooit van Bovenaf wederomgeboren. Dus een scheiding van waar en vals; waarbij de laatsten bijna niet van echt te waren onderscheiden. Maar ook voor de ware Christen zal het een moeilijke en zware tijd zijn; we zouden zomaar in de verleidingen en valse leer megezogen kunnen worden waardoor we tijdelijk krachteloos worden. Ik heb het zelf meerdere malen meegemaakt dat mijn aandacht en energie van de zuivere en eenvoudige toewijding aan Jezus werden afgetrokken. God zij dank kwam ik door Zijn genade steeds weer tot bezinning en vond vastheid in God zelf en Zijn Woord. God zelf zal de laatste moeilijke dagen bekorten, omdat anders "zo het mogelijk ware" de uitverkorenen verleid zouden worden.
Dat eenieder zichzelf beproeve of hij/ zij in het geloof staat!

Wilco Sliedrecht, Rotterdam | 16-6-2010 13:38:36
Kleine zonden????

Waaruit kan je dat maken

Zonden zijn zonden, het is revolt van de mens tegen zijn schepper

Als wij vervuld zijn door YHWH'S GEEST, dan waarschuwd de H. Geest ons

De tien geboden zijn richtlijnen om niet tot zonden te komen

Wie zegt zonder zonde te zijn , gooie de éérste steen

we hebben nog steeds een Hoge-priester die voor ons pleit bij de Vader
Mia, ergens | 16-6-2010 13:37:36
Poonen zal best een lieve broeder zijn, maar zijn eindeloze waarschuwingen tegen nep-dit en nep-dat, tegen valse profeten en valse predikers komt zo somber over. Ook dit verhaal gaat alleen(!) over wat er naar zijn mening niet goed gaat. En als ik zijn verhalen goed lees, doelt hij altijd op enthousiaste evangelische leiders die naar zijn mening te veel over de Geest en de gaven van de Geest prediken. Allemaal wolven in schaapskleren, meent hij. En het evangelie wordt veel te makkelijk gebracht. Want de smalle poort en de smalle weg zijn zo smal als het oog van een naald. En als je kleine(?) zonden doet en niet in de liefde van Christus blijft, ga je alsnog verloren. Helaas, dit is een vals evangelie. Jammer dat er maar zo weinig opwekkends in deze sombere boodschap te vinden is.
Harry, Heerde | 16-6-2010 13:29:35
'Dit is een hele krachtige stuk

GOd zegen !
shahzad, amsterdam | 16-6-2010 13:27:48
voor YHWH/God bestaan geen kleine zonden,het is niet zo wie steelt minder zondig is,dan wie een moord pleegt!

de mensen zien uit naar een grote opwekking,maar eerst moet de grote afval komen,de grote afval begint in de kerken,de grote schoonmaak=afval,dat is alles wegdoen wat God niet welgevallig is,omdat YHWH Zich een bruid wil vormen,die onberispelijk voor Hem kan staan.

*de kerken lopen leeg,een teken aan de wand!

over zonden gesproken...wat heel erg is,is dat G'ds volk,niet meer leeft volgens de richtlijnen,zoals de Schriften ons leren,nl. de Bijbelse Feestdagen,geboden en inzettingen van YHWH,in plaats daarvan,heeft Zijn volk zich tot een andere god (RK)gewend en eren ze YHWH op een dag die Hij niet Zelf apart gezet heeft,nl. de Rustdag,die Hij geheiligd heeft,apart gezet heeft van alle andere dagen,viert men Kerst wat geen Bijbels Feest is,viert men Pasen,wat ook geen Bijbels Feest is..

*er zit verschil tussen Bijbelse Feesten en Joodse feesten,het is maar dat u het weet he...

RK=Roomskatholiek is de leer van Rome,de geloofsbelijdenis van Nicea,in plaats van de Shema Israel uit Deutronomium 6:4-9,die ook voor ons geld,omdat wij geënt zijn op Israel,God de Heere roept ons op om terug te gaan naar de Joodse wortels van het christelijk geloof,God Zelf doet dit,door Zijn Geest/Ruach

Shema Israel:
Hoor Israël,Adonai,onze God,Adonai ,is Éen.
en gij zult Adonia,uw God liefhebben,met geheel uw hart en geheel uw ziel en geheel uw vermogen(met al uw kracht)en deze woorden die Ik u heden gebied zullen op uw hart zijn.En gij zult ze uw kinderen inprenten en erover spreken,wanneer u in uw huis zit en wanneer u op weg gaat en bij uw te ruste gaan en bij uw opstaan.En gij zult ze als een teken op uw hand binden en zij zullen tot voorhoofdstekenen tussen uw ogen zijn en gij zult ze op de deurposten van uw huis en op uw poorten schrijven.

ps,ik heb het artikel nog niet helemaal gelezen,dit is een eerste reactie


Parel
Parel, ergens in den lande | 16-6-2010 13:09:48
Ik heb moeite met dit stuk omdat het alleen de negatieve eindtijdvisie weerspiegeld en daar vanuit redeneert. Ik geloof dat er een net zo sterke positieve eindteijdvisie is die de andere kant niet wegvaagt maar wel in balans brengt. De positieve eindtijdvisie is dat er een grote opwekking gaande is wereldwijd waarin mensen door de kracht van God aangeraakt en veranderd worden en waar levensheiliging automatisch voortkomt uit een levende relatie met God de Heilige Geest.

Ik krijg de indruk dat we in een tijd leven waar (zoals Op21 zegt) wit steeds witter wordt en zwart steeds zwarter. De middenweg is steeds minder een optie en mensen worden zich daar steeds bewuster van.

De smalle weg is niet smal omdat hij zo moeilijk te vinden is. Precies daarvoor zegt Jezus: wie zoekt, die vindt enz. De smalle weg tot redding is smal omdat het maar één ding inhoud: Geloven dat Jezus voor jou alle zonde, ziekte, armoede heeft gedragen. Als we daarin gaan wandelen met de Heilige Geest als leidsman ben je in staat om in alle overwinning (op zonde en ziekte), rust en ontspanning te leven.

Laten we dus vooral mensen niet bang maken maar uitnodigen en uitdagen op een positieve manier de relatie met Jezus Christus aan te gaan.
Wilco, veenendaal | 16-6-2010 13:03:08
Ik heb moeite met dit stuk omdat het alleen de negatieve eindtijdvisie weerspiegeld en daar vanuit redeneert. Ik geloof dat er een net zo sterke positieve eindteijdvisie is die de andere kant niet wegvaagt maar wel in balans brengt. De positieve eindtijdvisie is dat er een grote opwekking gaande is wereldwijd waarin mensen door de kracht van God aangeraakt en veranderd worden en waar levensheiliging automatisch voortkomt uit een levende relatie met God de Heilige Geest.

Ik krijg de indruk dat we in een tijd leven waar (zoals Op21 zegt) wit steeds witter wordt en zwart steeds zwarter. De middenweg is steeds minder een optie en mensen worden zich daar steeds bewuster van.

De smalle weg is niet smal omdat hij zo moeilijk te vinden is. Precies daarvoor zegt Jezus: wie zoekt, die vindt enz. De smalle weg tot redding is smal omdat het maar één ding inhoud: Geloven dat Jezus voor jou alle zonde, ziekte, armoede heeft gedragen. Als we daarin gaan wandelen met de Heilige Geest als leidsman ben je in staat om in alle overwinning (op zonde en ziekte), rust en ontspanning te leven.

Laten we dus vooral mensen niet bang maken maar uitnodigen en uitdagen op een positieve manier de relatie met Jezus Christus aan te gaan.
Wilco, veenendaal | 16-6-2010 12:42:44
wake up call...tjonge jonge
waar sta jij? loop jij op het smalle pad?
arie, velsen | 16-6-2010 12:00:57
Plaats een reactie:

"Laat alles tot opbouw van de gemeente zijn." (1 Kor. 14:26b)

Naam:
Woonplaats:
Email: E-mail weergeven
Bericht:
  • De reactie moet betrekking op de inhoud van het bericht en iets wezenlijks toevoegen aan een eventuele discussie hierover.
  • Benader elkaar - en de inhoud van het artikel - op een respectvolle manier.
  • Reageer niet alleen met lange, gekopieerde teksten.
  • Gebruik geen kwetsende teksten, scheldwoorden of andere grove taal.
  • Het gebruik van Bijbelteksten is toegestaan, gebruik deze echter niet 'te pas en te onpas'.
  • De redactie behoudt zich het recht voor in te grijpen in discussies of reacties te verwijderen.
  • Lange reacties worden verwijderd.
  • Schrijf woorden niet in hoofdletters.

Mededelingen

Recente lezersbijdragenmeer »

Meest gelezen gisteren

Meest gelezen afgelopen week

Meest gelezen afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Poll