Niet-christenen komen op voor 'Jezus redt'

Ook niet-christenen nemen het op voor boer Joop van Ooijen, nadat de Raad van State woensdag liet weten dat hij 'Jezus redt' van zijn dak moet afhalen. Dit schrijft het Nederlands Dagblad. "Waarom wordt er in Nederland met verschillende maten gemeten?" vraagt een bezoeker van de site Zibb zich af. "Vreemd dat deze tekst storend zou zijn en dat afbeeldingen van naakte of bijna naakte mensen wel moet kunnen onder het motto van kunst."

Op diverse nieuwssites stromen de reacties binnen naar aanleiding van de uitspraak van de Raad van State. De evangeliserende tekst zou niet binnen het landschap passen. Het dagblad De Pers noemt de Raad van State "farizeeërs in een toga" en heeft het over een "lichtelijk farizeïsch - een nogal formalistisch - vonnis". Van Ooijen zelf liet in een reactie weten "dat je het in dit land overal over mag hebben, behalve over Jezus."

Lees hier meer in het Nederlands Dagblad.

Klik hier voor het bericht "Je mag het in dit land niet over Jezus hebben".


16-7-2010 | auteur: Jeffrey Schipper | copyright: www.cip.nl








Delen |

Reacties:


@Richard,

"Evolutie gaat uit van NIETS wat IETS werd."

Je hebt kennelijk geen benul van evolutie. Ga eens naar talkorigins.org om je kennis wat bij te spijkeren.

"WAAR ZIJN DE FOSIELEN VAN DIE TUSSENVORMEN???"

In het museum. En nee, we hebben nog niet alle tussenvormen ontdekt. Maar bij elke volgende ontdekking zal je je kop toch steeds dieper in het zand moeten steken om dit te blijven ontkennen.

"Is de reden van deze mensen gewoon niet dat je niet wil erkennen dat er een God is, omdat je dat liefst zelf wil zijn..."

Nee, de reden is dat er exact nul komma nul bewijs is voor het bestaan van jouw god, en ontzettend veel bewijs is voor evolutie. En evolutie maakt mens-scheppende goden onmogelijk. Evolutie bewijst niet dat god niet bestaat, maar wel dat jouw god niet bestaat. Vervelend voor je als je erg gehecht ben aan jouw god, maar ik raad je aan wat de mensheid altijd gedaan heeft als een god niet meer volstaat, en dat is een nieuwe god scheppen.

@John,

“Sorry, maar ik ga geen zinloze discussie aan over evolutie. Vanuit jou religieuze wereldbeeld geloof dat God niet bestaat, alleen kun je het niet bewijzen en hebt dus geen steekhoudend argument.”

Een discussie met jou voeren is inderdaad zinloos. Niet geloven in god/geen enkele reden hebben om aan te nemen dat een van de vele duizenden goden bestaan een religie noemen is zo dom. Kaal zijn is geen coupe, geen postzegels verzamelen is niet een hobby en Off is geen televisiekanaal. En wij ongelovigen hoeven helemaal niet te bewijzen dat jouw god niet bestaat, jij moet bewijzen dat hij/zij wel bestaat. Tot dan heb JIJ geen steekhoudend argument.

Getuigenverklaringen alleen bewijzen niets. Bewijs bewijst iets. De bekentenissen van de “twee van Putten” en van de Schiedammerparkmoord bleken ook niets waard. Inmiddels zitten de echte daders wel vast, en dat kwam door bewijs, niet door verklaringen. Verklaringen kunnen opsporingsdiensten een richting op sturen, maar bewijzen helemaal niets. Jouw kinderlijke conclusie dat miljoenen mensen geloven en dat niet voor niets doen, is vreemd genoeg noch waar ook. Zij doen dit door indoctrinatie en een gebrek aan kennis. Ze kunnen het dus ook niet helpen.

Voor wat betreft de missing links, zie mijn reactie aan Richard. Leg dat antieke sprookjesboek toch eens opzij en ga eens kennis opdoen. Bijvoorbeeld in het museum, door naar missing links te gaan kijken.

Jeroen, Leiden | 9-8-2010 18:53:28
@Peter Jansen
Sorry, maar ik ga geen zinloze discussie aan over evolutie. Vanuit jou religieuze wereldbeeld geloof dat God niet bestaat, alleen kun je het niet bewijzen en hebt dus geen steekhoudend argument.

Zoals ik al schreef zijn er wereldwijd miljoenen getuigenverklaringen die het bestaan van God wel aantonen, en zelfs de wetenschap geeft steeds vaker schoorvoetend toe dat er wel heel wat meer moet zijn dan natuurwetenschappelijk verklaard kan worden. Er zijn recent boeken geschreven over de vele wetenschappelijke bewijzen VOOR God. Ga die eerst maar eens lezen.

Darwin heeft zelf de criteria opgesteld waar zijn theorie aan moet voldoen om te kloppen, onder andere de zogenaamde missing links. Met de hele wereld als archeologische vindplaats worden die niet gevonden => Darwin zelf heeft gezegd dat zijn theorie dan waardeloos is.
John, Amsterdam | 23-7-2010 13:23:23

Iemand schrijft:

Voor de evolutie bestaat een reeks bewijzen!??

Tja... De evolutietheorie gaat zelfs TEGEN de wetenschap in!!! Evolutie gaat uit van NIETS wat IETS werd. Er was energie uit NIETS... Ik ben elektronicus en weet heel goed dat dit al niet gaat! Een knal... Waar kwam die materie vandaan? Waar kwam de energie voor die knal vandaan?

In die z.g. miljarden jaren hadden er triljarden tussenvormen van apen, mensen en apen die op mensen lijken moeten zijn en ook apen die gebrekkig kunnen spreken zoals wij...
WAAR ZIJN DIE, WAAR ZIJN DE FOSIELEN VAN DIE TUSSENVORMEN???

Ik zou zeggen ga de evolutie eens eerlijk onderzoeken. Voor de evolutie heb je meer 'geloof' nodig dan voor het bestaan van God. Is de reden van deze mensen gewoon niet dat je niet wil erkennen dat er een God is, omdat je dat liefst zelf wil zijn... De mens wil autonoom zijn maar is dat niet, dat is een leugen!
Richard, Leersum | 23-7-2010 13:15:47
@John
Overweldigend, nee verbijsterend, is dat er geen enkel bewijs bestaat voor het bestaan van goden in welke vorm dan ook en dat christenen, moslims, joden etc. er toch massaal in geloven. Er zijn miljoenen mensen die beweren dat er goden bestaan, maar bewezen hebben zij niets. Werkelijk helemaal niets. 0,0.
Voor schepping door een god of goden bestaat geen enkel bewijs. Voor de evolutie bestaat een lange reeks bewijzen, die gelovigen afwijzen omdat zij de gedachte niet kunnen verdragen dat de mens in wezen een aap is.
Gelovigen moeten maar blij zijn dat er geen god bestaat. Dat verhaal in Genesis, dat de schepping beschrijft als geklungel, is voor een eventuele god als die zou bestaan, een belediging van de eerste orde. Zie daar maar eens mee het Laatste Oordeel door te komen....


Peter Jansen, Amsterdam | 20-7-2010 23:50:53
John,

Ongelovigen hoeven geen bewijs te leveren dat god(en) niet bestaat(n). Gelovigen moeten met bewijs komen dat dit wel het geval is. Iets dat niet bestaat, kan namelijk niet bewezen worden niet te bestaan.

Als ik zeg dat er een almachtige onzichtbare groene draak in mijn garage leeft met allemaal ge- en verboden, dan zal jij daarvoor waarschijnlijk bewijs willen hebben alvorens dat jij je aan die geboden houdt. Hetzelfde heb ik met jouw god en alle duizenden andere goden die de mens in zijn bestaan heeft bedacht.

“vanuit de rechtswetenschap is een zaak bewezen op basis van getuigenverklaringen. Er zijn miljoenen getuigenverklaringen VOOR God.”

Naast dat het niet waar is wat je hier stelt, zie je een ding over het hoofd. Namelijk dat er miljoenen getuigenverklaringen zijn voor duizenden goden. En ook al gaat het over dezelfde god, dan verschillen de verklaringen aanzienlijk. De rechter zal de verdachte gegarandeerd vrij spreken, om in het onderwerp te blijven.

En biologie heeft grote stappen gemaakt sinds Darwin. Veel dingen kunnen alleen evolutionair verklaard worden. En aangezien evolutie een onweerlegbaar feit is, is het onmogelijk dat de christelijke (en andere scheppende goden) god bestaat.

En Jan Zijlstra is een rijke stinkerd die over het ongeluk van onzekere mensen zijn zakken vult. Zeggen dat er artsen in zijn team zitten is de zoveelste onwaarheid in je betoog.

Als je niets weet over rechtswetenschap, evolutie of het heelal, kan je er beter het zwijgen toe doen.

Jeroen, Leiden | 20-7-2010 20:29:54
Ik heb vernomen dat Nederland pro Deo de koningin een brief heeft gestuurd naar aanleiding van de uitspraak van de Raad van State over de tekst Jezus redt op het dak van die boerderij . Nederland pro Deo raadt de koningin aan af te treden, omdat de goddeloosheid en slechtheid van de overheid extreme vormen heeft aangenoem onder haar bewind.
frederik dik , kapelle | 20-7-2010 12:59:36
@Peter:
zou je je stelling dat God niet bestaat wel even willen bewijzen? Het is heel erg onwetenschappelijk om stellingen niet te onderbouwen.

Bewijzen voor God zijn overweldigend, dus ik snap wel dat je niet met een onderbouwing komt, maar toch. Oke, den moet ik ook. vanuit de rechtswetenschap is een zaak bewezen op basis van getuigenverklaringen. Er zijn miljoenen getuigenverklaringen VOOR God.

In de natuurwetenschap zijn ontelbaar heel openstaande vragen die evolutionistisch op geen enkele wijze te verklaren zijn. Daarnaast zijn er bewijzen genoeg te binden die tegen evolutie pleiten, en voor schepping, daarmee weer het bestaan van God bewijzend.

Er zijn wonderlijke genezingen. Jan Zijlstra werkt met artsen in zijn nazorgteam. Hoeveel wetenschappelijker wil je het dan nog hebben?

Het heelal is het bewijs tegen de oerknal.OKdayis.
John, Amsterdam | 20-7-2010 2:03:07
@ cokkie,
o.k. Er valt inhoudelijk niet zoveel over te zeggen omdat : Er volgens mij al 3 artikelen in omloop zijn over dit onderwerp, en dit dus gewoon een korte mededeling en een mening is. Ik vind het prima dat er mensen opkomen voor een boodschap op het dak maar ik vind ook dat jullie je er echt wel heel erg druk over maken.
Zo goed???
I.B., Breda | 17-7-2010 22:55:16
Beste Peter,
Je negeert wilens en wetens, zoals miljoenen mensen doen (waarom zou het toch zo slecht gaan op aarde?) dat, ook miljoenen kunnen getuigen van hun redding van hun zondenschuld (dat is het dus: zondenschuld) En van b.v. genezing zelfs van vergevorderde stadia's van kanker in de naam van Jezus Christus, die trouwens ook voor jou, noodzakelijkerwijs, zijn bloed moest storten. Omdat je ook besmet bent met ongerechtigheden gelijk ieder van ons.
Zij liefde verplichtte Hem zich voor ons te laten kruisigen. Als je wilt kan je het geloven.
Gods Zegen wenst jou Cornelis
Cornelis, Zuidplas (email) | 17-7-2010 9:49:07
@Peter. "....en ongelovigen te waarschuwen zich vooral niet met God in te laten."Geldt dat ook voor jou? Want je bent hoe dan ook toch wel met God bezig! Je leest al deze artikelen, je bent op zoek naar........??
Verder vroeg ik me onlangs af hoe het met die boerderij was met "Jezus Redt" op het dak. Ik ben blij te weten dat het er nog levensgroot op staat!
Een actie recht vanuit het hart. Het zijn de reacties van anderen die er moeite mee hebben, maar hierdoor is Jezus Redding voor de mens wel centraal en breed uitgemeten komen te staan .Onvoorstelbaar: 2 woor- den, 9 letters, wat een effect ! Voor gelovigen en onge -lovigen! Boer Joop, houdt moed! "Daarom, mijn geliefde broeders, weest standvastig, onwankelbaar, te allen tijde overvloedig in het werk des Heren,weten- de,dat uw arbeid niet vergeefs is in de Here" 1 Kor. 15:58.
Fietje, Vlaardingen | 16-7-2010 23:59:24
@cokkie, zd-holland | 16-7-2010 17:43:22

"Ga d'r nou ook eens inhoudelijk op in!"

Dat is hypocriet, Cokkie. Ik heb je tig keer dingen voorgelegd waar je nooit en te nimmer inhoudelijk op in bent gegaan. En "Houw " en "durfd" doet ook echt pijn aan de ogen.

@Peter Jansen,

Door de pagina te vernieuwen (F5 etc), wordt de reactie nog een keer geplaatst. Je kan beter bij "recente lezersbijdragen" op het betreffende artikel klikken om te zien of er een reactie is. Daarna is het volgens mij wel mogelijk om de pagina probleemloos te vernieuwen.

En inhoudelijk sluit ik me bij je aan.
Jeroen, Leiden | 16-7-2010 22:31:23
Beste Cornelis,

De waarheid is dat er geen goden bestaan, ook de bijbelse/christelijke god niet.
'Jezus redt' is een leugen. Jezus is al bijna tweeduizend jaar dood. Die redt echt niemand meer. Trouwens, redden waarvan?
Als het om eerlijkheid gaat, zie dat dan onder ogen.

Peter

Peter Jansen, Amsterdam | 16-7-2010 21:45:27
Laat iedere christen in nederland een a4tje met de
tekst JEZUS REDT op de achterruit van zijn of haar
auto plakken!

En bidden om Zijn zegen hierover.

We houden ons veel te stil!! kom op ,gaan we er voor??

anneke, emmeloord | 16-7-2010 21:32:55
Beste Peter,

Dit is jouw bericht:
Ik wil nu bij mij thuis op het dak met grote letters schilderen: "God bestaat niet". Om gelovigen en ongelovigen te waarschuwen zich vooral niet met God in te laten.

Maar Peter, het gaat niet alleen maar om netjes de wetten regeltjes te volbrengen.
Het gaat er ook nog eens om of iets wat je proclameert waarheid is of leugen. Want met het een werk je mee aan het goede en met het ander aan het slechte
Het is beter om clandestien de waarheid te dienen dan legaal de leugen.

Jij zou dat namelijk willen doen om daarmee te testen of christenen, als jij gesommerd werd dat weg te halen ook zouden protesteren. Want dat zou dan eerlijk zijn volgens jouw inzicht.

Maar christenen zullen toejuichen dat het kwaad aan banden wordt gelegd. Ik hoop dat je eerlijk wil zijn.
Cornelis


Cornelis, Zuidplas (email) | 16-7-2010 21:16:50
Dat het in ons vrije Nederland al zover is dat je niet meer mag uit komen voor de liefde die je hebt voor De Here Jezus, dat is toch bedroevend en dat elke moslim 5 keer op een dag het over de daken mag schreeuwen allah is groot.
Waar zijn alle Christenen die moeten opkomen voor de vrijheid die we hadden in dit land doe er wat aan en kom op voor onze Heer Hij heeft het verdient en niemand anders als er voetbal is dan is iedereen actief en enthousiast.
We moeten de eenheid zoeken die we hebben in onze Here Jezus Christus.

shalom Jannie

jannie Kuiper-Wiegmanl, hardenberg | 16-7-2010 20:38:52
@Peter Jansen, 16-7-2010 19:31:59

Er gaat nu eenmaal van:

------- Jezus redt-----------

altijd veel meer kracht uit dan van:

----God bestaat niet-----
cokkie, zd-holland | 16-7-2010 20:37:33
@Opa
Beste Opa, je mag best ageren tegen een bord met een schaars geklede dame op en billboard langs de weg. Maar je moet wel met argumenten komen waarom zo'n billboard niet zou kunnen. Verder staat het iedere christen volledig vrij het billboard te huren om er een tekst als "Jezus redt" op te zetten. Ook christenen dienen zich gewoon aan de regels van de Welstandswet te houden. Het kan toch niet zo zijn dat als je toevallig een of ander geloof hebt, de wet voor jou niet meer geldt? En hoe denkt u de jeugd in het gareel te houden, beste Opa, als jij jezelf al helemaal niets van de regels aantrekt?
Peter Jansen, Amsterdam | 16-7-2010 20:29:21
@Opa
Beste Opa, je mag best ageren tegen een bord met een schaars geklede dame op en billboard langs de weg. Maar je moet wel met argumenten komen waarom zo'n billboard niet zou kunnen. Verder staat het iedere christen volledig vrij het billboard te huren om er een tekst als "Jezus redt" op te zetten. Ook christenen dienen zich gewoon aan de regels van de Welstandswet te houden. Het kan toch niet zo zijn dat als je toevallig een of ander geloof hebt, de wet voor jou niet meer geldt? En hoe denkt u de jeugd in het gareel te houden, beste Opa, als jij jezelf al helemaal niets van de regels aantrekt?
Peter Jansen, Amsterdam | 16-7-2010 20:29:05
@Opa
Beste Opa, je mag best ageren tegen een bord met een schaars geklede dame op en billboard langs de weg. Maar je moet wel met argumenten komen waarom zo'n billboard niet zou kunnen. Verder staat het iedere christen volledig vrij het billboard te huren om er een tekst als "Jezus redt" op te zetten. Ook christenen dienen zich gewoon aan de regels van de Welstandswet te houden. Het kan toch niet zo zijn dat als je toevallig een of ander geloof hebt, de wet voor jou niet meer geldt? En hoe denkt u de jeugd in het gareel te houden, beste Opa, als jij jezelf al helemaal niets van de regels aantrekt?
Peter Jansen, Amsterdam | 16-7-2010 20:28:34
@Opa
Beste Opa, je mag best ageren tegen een bord met een schaars geklede dame op en billboard langs de weg. Maar je moet wel met argumenten komen waarom zo'n billboard niet zou kunnen. Verder staat het iedere christen volledig vrij het billboard te huren om er een tekst als "Jezus redt" op te zetten. Ook christenen dienen zich gewoon aan de regels van de Welstandswet te houden. Het kan toch niet zo zijn dat als je toevallig een of ander geloof hebt, de wet voor jou niet meer geldt? En hoe denkt u de jeugd in het gareel te houden, beste Opa, als jij jezelf al helemaal niets van de regels aantrekt?
Peter Jansen, Amsterdam | 16-7-2010 19:49:54
Een blote kont of zeer schaars gekleed en meer van dat soort ongein op een groot billboard langs de weg mag je niet tegen ageren en "Jezus redt", wat gewoon waarheid is en, zoals een eerdere reactie vermeld, zou het de redding van ons land zijn als deze woorden als norm zouden worden. Naar mijn gevoel zouden in de Raad van Staten verstandige mensen moeten zitten, maar helaas, evenals bij de Hoge Raad, blijkt het gevoel voor de juiste normen en waarden niet meer aanwezig. Gevolgen zullen niet uit blijven, hoe moet je dit aan de jeugd verkopen, welke al moeilijk in het gareel te houden, het heeft allemaal met elkaar te maken. Een goed voorbeeld doet goed volgen!
Opa L., Wilde Westen | 16-7-2010 19:40:33
Ik wil nu bij mij thuis op het dak met grote letters schilderen: "God bestaat niet". Om gelovigen en ongelovigen te waarschuwen zich vooral niet met God in te laten.

Als ik de meerderheid van de bijdragen op deze site zo lees, heb ik daarbij een ieders steun en hoef ik mij dus niets aan te trekken van de Welstandscommissie.
Mijn dank alvast aan iedereen!
Peter Jansen, Amsterdam | 16-7-2010 19:31:59
@I.B Breda16-7-201017:31:38

quote:* @h.g. Meyer. Er staan wel erg veel spelfouten in zeg.*


Is dat alles wat je te zeggen hebt?
Ga d'r nou ook eens inhoudelijk op in!
cokkie, zd-holland | 16-7-2010 17:43:22
@h.g. Meijer. Er staan wel erg veel spelfouten in zeg.

I.B., Breda | 16-7-2010 17:31:38
Wat ontzettend fijn om te horen..
Btje, Capelle aan den IJssel | 16-7-2010 15:15:47

Fijn dat er zoveel media aandacht voor is! Zo leest iedereen weer is de belangrijkste boodschap "Jezus redt"! Zoveel aandacht voor "Jezus redt" zal die pvda wethouder niet bedoeld hebben, maar goed we moeten ook voor hem bidden.

groet,





christen, zeist | 16-7-2010 14:09:29
Deze twee woorden "Jezus redt" zijn juist DE welstandsnorm voor ieder mens!
het is goed dat ieder daar kennis van neemt. Wat men er mee doet is voor eigen verantwoording.
LAAT DIE TEKST STAAN !!!
Jacob, Krimpen aan den IJssel | 16-7-2010 13:46:39
Shalom Broeder van Ooien,
Houw vol die tekst Jezus red moet op Uw dak blijven staa!, wij zijn het daar helemaal mee eens.
De smeerlapperij mag wel het is te gek voor woorden.
Tegen de opdringerige islam durfd de overhiet niets te zeggen, ook de raad van staten niet. (dat is laf).
Wij bidden voor de situatie.
Wij wensen U Gods zegen toe.
Hartelijke groeten van Alie en Martin Meijer
uit Delft.
M G Meijer, 2612 tx Delft (email) | 16-7-2010 12:24:33
hoe kan er actie ondernomen worden tegen dit besluit?
lijkt mij dat veel mensen juist genieten wanneer ze langs dit huis komen!
lia, ergens in Nederland | 16-7-2010 12:24:07
Plaats een reactie:

"Laat alles tot opbouw van de gemeente zijn." (1 Kor. 14:26b)

Naam:
Woonplaats:
Email: E-mail weergeven
Bericht:
  • De reactie moet betrekking op de inhoud van het bericht en iets wezenlijks toevoegen aan een eventuele discussie hierover.
  • Benader elkaar - en de inhoud van het artikel - op een respectvolle manier.
  • Reageer niet alleen met lange, gekopieerde teksten.
  • Gebruik geen kwetsende teksten, scheldwoorden of andere grove taal.
  • Het gebruik van Bijbelteksten is toegestaan, gebruik deze echter niet 'te pas en te onpas'.
  • De redactie behoudt zich het recht voor in te grijpen in discussies of reacties te verwijderen.
  • Lange reacties worden verwijderd.
  • Schrijf woorden niet in hoofdletters.

Gerelateerde artikelenmeer »

Recente lezersbijdragenmeer »

Meest gelezen gisteren

Meest gelezen afgelopen week

Meest gelezen afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Poll