TheChosen


Nieuws

The Chosen seizoen 4 te zien in tientallen Nederlandse bioscopen

Deze week is seizoen 4 van The Chosen gelanceerd in de bioscopen, in meer dan dertig steden waren er in totaal 2375 bezoekers. Daarmee kwam The Chosen op nummer 6 in de boxoffice top 20 van 7 mei. In totaal staan er komende week 132 voorstellingen op

Nieuws

Onderzoek: Hitserie The Chosen wordt door miljoenen niet-gelovigen bekeken

“Meer dan de helft van onze kijkers is praktiserend christen, maar 30 procent heeft geen christelijke achtergrond”, vertelde Katherina Warnock namens de serie. Warnock en haar collega’s voerden een kijkersonderzoek uit om te zien welke groepen mensen

Nieuws

The Chosen doet grote aankondiging na teleurstellend nieuws over vertraging vierde seizoen

Stan Jantz, verbonden aan de Come and See Foundation, vertelde onlangs aan CBN News dat de missie van zijn non-profitorganisatie is om The Chosen te ondersteunen in haar ambitie om "de authentieke Jezus" naar meer dan een miljard mensen te brengen. "

Nieuws

Lancering vierde seizoen The Chosen door ‘financiële en juridische uitdagingen’ uitgesteld

Jenkins sprak in de video openlijk over de financiële uitdagingen en juridische kwesties die de verschijning van seizoen 4 vertragen. Hij legde uit dat het crowdfundingmodel dat de serie lanceerde niet langer duurzaam bleek te zijn. Hierdoor moest he

Nieuws

Successerie The Chosen blijft aan de weg timmeren: eerste afleveringen seizoen 4 in première 

In een toespraak voor een volgepakte zaal kondigde de bedenker en regisseur van de serie, Dallas Jenkins, aan dat castlid Shahar Isaac, die de apostel Petrus speelt, niet bij de première kon zijn. Dit omdat hij momenteel in het Israëlische leger dien

Nieuws

The Chosen verandert levens van Amerikaanse gevangenen radicaal: 'Jezus kwam voor iedereen'

Heather Rice-Minus, de president en CEO van Prison Fellowship, een organisatie die zich inzet voor gedetineerden en hun families, sprak zich onlangs uit over de impact van de serie op gevangenen. Rice-Minus vertelde dat de Come and See Foundation, de

Nieuws

Bedenker populaire tv-serie The Chosen: "Christelijke films waren van onvoldoende kwaliteit"

Hoe kwam regisseur Dallas Jenkins op het idee van The Chosen, een succesvolle serie over het leven van Jezus? In een podcastaflevering gaf de filmmaker onlangs antwoord op deze vraag. De indrukwekkende serie is inmiddels wereldwijd in 156 landen te z

Nieuws

Hitserie schrijft geschiedenis: meer dan 10 miljoen mensen in Madagaskar zagen The Chosen

"We hebben daar een speciaal samenwerkingsverband waardoor we de eerste televisieserie ooit zijn die in het Malagasy is vertaald en deze zomer op tv is uitgezonden. De schatting is dat meer dan 10 miljoen mensen in Madagaskar de serie deze zomer op t

Nieuws

In gesprek met acteurs van populaire Jezus-serie 'The Chosen': "Mensen zijn hongerig naar authentieke verhalen over Jezus"

“Meerdere acteurs stonden op een kruispunt in hun leven of waren de wanhoop nabij. Op dat moment kwam precies deze serie op hun pad.” Acteurs Elizabeth Tabish en Jordan Walker Ross spelen in het derde seizoen van hitserie ‘The Chosen’ belangrijke rol

Nieuws

Acteur leerde Jezus kennen door hitserie The Chosen: "De Heilige Geest nam het over"

Acteur Nick Shakoour die in de populaire Jezusserie 'The Chosen' Zebedeüs speelt, de vader van twee discipelen, vertelt aan The Christian Post hoe die rol zijn leven heeft veranderd. "Ik geloof niet (alleen) in Jezus, ik ken Hem nu." Shakoour had noo

Interview

Tyler Thompson is scriptschrijver van populaire Jezus-serie The Chosen: "We passen plausibele fictie toe"

“Ik heb van veel mensen gehoord dat ze er de Bijbel weer door zijn gaan lezen. Ze herkennen zich zo in de personages dat ze meer en meer over hen willen weten.” Tyler Thompson is één van de drie scriptschrijvers van hitserie The Chosen. In 2023 was h

God

Video: Chosen-acteurs over Jezus' omgang met diversiteit

Dat Jezus ook door vrouwen gevolgd werd en werd ingezet voor zijn missie om leven te brengen, lezen we in de evangeliën. Hoe revolutionair dat eigenlijk was voor een rabbi in zijn tijd, dát valt op in The Chosen. Wat leerden de acteurs uit The Chosen

Nieuws

Jezus-serie The Chosen wint prestigieuze fan-award: "We houden de Bijbel in ere"

Hitserie The Chosen, waarin het leven van Jezus en zijn discipelen wordt geportretteerd, heeft een K-love award in de wacht gesleept. De awards worden door fans van christelijke films en series jaarlijks toegekend aan hun favoriete christelijke serie